Hagro: Carrousel percentage berekening o.b.v. aantal PT per praktijk Print

  • 1

Voor een carrousel oplossing waarbij inkomende telefoontjes verdeeld worden over het aantal aangemelde waarnemende praktijken word er doorgaans gebruik gemaakt van een regulier verdeelschema. Dit is - hoewel gangbaar in de markt - geen eerlijke verdeling.

Hierop is SiDER gekomen met een uniform verdeelschema. Bij een uniform verdeelschema zal het systeem een nieuwe oproep doorschakelen naar de praktijk die het langst geen telefoontje heeft ontvangen onafhankelijk of de praktijk eerder niet was aangemeld.

Via de Android en iPhone App 'HIPPER+', de website https://onebase.io/, en onze iPad App 'HIP Telefooncentrale Beheer' is het nu mogelijk om per verdeelschema (Belgroep genoemd) maar liefst te kiezen uit 5 verschillende verdeelschema's om inkomende oproepen af te handelen waardoor er altijd een oplossing mogelijk is.

In dit artikel behandel wij het verdeelschema gewicht. Het systeem deelt hierbij oproepen uit volgens een door u gedefinieerd wegingssysteem. Het wegingssysteem word gespecificeert in percentages van inkomende oproepen dat elke waarnemer zou dienen te ontvangen rekening houden met historische gegevens (aangeboden oproepen).

De percentages kunnen worden berekend op basis van het aantal pt per deelnemende praktijk.

Een voorbeeld berekening kunt u hier inzien: https://docs.google.com/spreadsheets/d/1WPNmjeTiRa4kiKNMhDyP3DeQvhUAWpB31FnzCRgKpjw/edit?usp=sharing



Was dit antwoord nuttig?

« Terug