Protocol huisartsen: Uitvallen telefonie Print

  • storing, telefoonstoring, telefonie
  • 2

Protocol: Uitvallen telefonie

Versie: 2.1
Beheerder (functie): Praktijkmanager
Bestemd voor: Asssistente, POH, Dokters

Instructies:
Uitprinten en in procedure map en invulvelden toevoegen voor praktijkspecifieke gegevens.

Doel van het protocol:
Duidelijkheid waarneer wie gebeld moet worden, zodat iedereen juist kan handelen bij een telefoonstoring.

Stappen:

  1. Waarneer gedurende een kwartier geen telefoontje is binnen gekomen word er door de assistente gekeken of het toestel wel is aangemeld. Op elk toestel dat onderdeel is van de patiënten wachtrij vind u een knop ¨Inloggen¨.. er dient altijd tenminste 1 toestel aangemeld te zijn op de wachtrij.
  2. Er word op de knop ¨PT-tijdschema¨, op toestel met een klein display kan dit ook ¨PT-Schema¨ heten, gedrukt. Dit zal alle eventuele doorschakelingen en standen uitzetten. Doe hetzelfde voor de IC-lijn door de knop IC-Schema of IC-Tijdschema in te drukken vanaf uw hoofdtoestel.
  3. Vanaf een mobiele telefoon (om de spoedmobiel vrij te houden bij voorkeur niet vanaf de praktijkmobiel) wordt er gebeld naar uw praktijknummer.
    1. Krijgt u de melding voor feestdagen of vakantiedagen dan staat in het tijdschema feestdagen of in het schema vakantie de huidige datum ingevuld (zet de datum goed en klik op opslaan); bel hierna nogmaals vanaf een mobiele telefoon.
    2. Ontvangt u het telefoontje na 2 x proberen niet schakel dan over naar de calamiteiten stand (dit is de nachtstand).
  4. ACTIVEREN calamiteiten stand:
    1. Ga naar https://onebase.io, login en ga naar;
      - Telefooncentrale beheer
      - Nachtschakeling
      - zet deze op AAN
      - klik op ¨Nachtschakeling opslaan¨
      *Letop: onebase.io opent niet altijd op alle mobiele telefoons, als u het scherm kantelt (landscape) werkt het meestal wel.
    2. Het kan ook via de App ¨HIPPER+¨mits u daarvoor rechtten heeft gekregen (deze kunt u aanvragen via [email protected])
      - Open de App HIPPER+
      - Zorg dat u op het 1e tabblad zit (overzicht).
      - Klik op de knop ¨Inkomende oproepen¨
      - Nachtstand aanzetten.
    3. Het kan ook via de iPad app ¨telefooncentrale beheer¨. U dient via deze app de nachtstand aan te zetten.
  5. Test nogmaals door vanaf een mobiele telefoon uw praktijknummer te bellen. Ontvangt u de calamiteiten melding? Zo ja kunt u nog wel kiezen voor SPOED en gaat dan de SPOED-mobiel wel over?
  6. Waarneer u ook niet bereikbaar bent voor SPOED telefonie dient u een melding te doen bij de MELDKAMER AMBULANCE (telefoonnummer: ___-________).
    Indien nodig kan het mobiele nummer van de praktijk (telefoonnummer: 06-__________) worden doorgegeven zodat bij prio 2/´normale´spoed de Ambulance de praktijk kan bellen en de huisarts kan kijken en voor Prio 1 (112) de ambulance gaat.
  7. Er word een melding gedaan bij de DAGWAARNEMING (telefoonnummer: ___-___________). Dit omdat patiënten ook daar kunnen bellen als ze een afspraak willen met uw praktijk. Zij zijn dan op de hoogte en kunnen dit doorgeven aan pt.
  8. Kijk op https://sider.nl/contact (onderaan) of de storing wellicht landelijk is of reeds bekend. Is de melding reeds bekend bel dan niet naar SiDER maar ververs regelmatig de pagina of test of u alweer uitgaan kunt bellen.
  9. Is de storing NIET bekend bel dan SiDER op het nummer 088 - 1111 000. Geef aan wat het probleem is en vanaf welk tijdstip.
    Ook buiten hun kantoortijden kunt u (kosteloos) gebruik maken van hun spoedlijn (u krijgt een melding hoe u kunt doorschakelen naar dienstdoende medewerker).
    SiDER is niet bereikbaar tussen 13.00 en 14.00. Na inschakelen calamiteiten stand wacht tot 14:00 of herstart uw internetrouter, maak wel altijd een melding(!) ook als de storing is opgelost en niet bekend was (https://sider.nl/contact (onderaan)).
  10. Als de storing is afgelopen schakel de calamiteiten stand uit:
  11. DE-ACTIVEREN calamiteiten stand:
    1. Ga naar https://onebase.io, login en ga naar;
      - Telefooncentrale beheer
      - Nachtschakeling
      - zet deze op UIT
      - klik op ¨Nachtschakeling opslaan¨
      *Letop: onebase.io opent niet altijd op alle mobiele telefoons, als u het scherm kantelt (landscape) werkt het meestal wel.
    2. Het kan ook via de App ¨HIPPER+¨mits u daarvoor rechtten heeft gekregen (deze kunt u aanvragen via [email protected])
      - Open de App HIPPER+
      - Zorg dat u op het 1e tabblad zit (overzicht).
      - Klik op de knop ¨Inkomende oproepen¨
      - Nachtstand uitzetten.
    3. Het kan ook via de iPad app ¨telefooncentrale beheer¨. U dient via deze app de nachtstand uit te zetten.
  12. Test uw bereikbaarheid door vanaf een mobiele telefoon uw praktijknummer te bellen.

Was dit antwoord nuttig?

« Terug